lördag 11 april 2009


Denna tavla finns hemma hos Rakel. Hennes farmor har bott i Vischla, men jag vet inte vem som har gjort målningen faktiskt. Det skall jag ta reda på.
Jag blir så glad av att se röken från skorstenen!
Man kan också se lite hur trädgården såg ut. Rundeln med blommor tex, det syns nu i virrvarret av gräs och sly vart rundeln har prunkat. Skall nog karva av lite jord och gräs och se vad som kan finnas där under!
Försöker att vaska fram bilder på omgivningarna också,.jag är så nyfiken på allt.
Jag får nästan äntligen bli mitt barndoms yrke: Arkeolog. :))

Jag vill flytta in i huset nu!! Blir så otålig.
Kan inte bara taket flyga dit av sig själv och på något mystiskt vis kanske syllen helt plötsligt är fin och utan gångar och utan hästmyrs-auotobahns!




I Värmland, ja, där vill jag bygga och bo,
med enklaste lycka förnöjder.
Dess dalar och skog ge mig tystnadens ro,
och luften är frisk på dess höjder.
Och forsarna sjunga sin ljuvliga sång vid den vill jag somma så stilla en gång
och vila i värmländska jorden.





åh!

Inga kommentarer: